Saturday, April 14, 2012

RASAKAN!

Assalamualaikum,




woaaaaa, aku dah start kerja walwehhhh. but its not de main point here. padan muka hang.
memandangkan entry lepas dok ngadu-ngadu abah tak bagi kerja. nah, amik. next entry terus citer pasal kerja,haha!



im a cashier plus pengangkat barang. and kadang-kadang bila orang lain nampak tengah lepak. minta pulak buat kuih. haihhhh. tak boleh tengok orang rest sikit.jelly ler tu.hehe. but it is not a big matter lah for me.


TAPI KAN, sebab nak sangat buat epic story. amik ko. amik ko,
first day kerja, dengan banggannya aku telah menjatuhkan berbiji-biji kuih yang telah siap dibungkus ke lantai. ohoiiiiiiii.and, aku dengan gelabahnya. kutip-kutip kuih sambil buat muka innocent di depan pembuat kuih sambil minta maaf. dalam hati " tu lah, minta lagi aku buat kuih" .


*jahatnyerrrrrr ain amalina. hehe.


tapi rasa bersalah la jugak. so, aku dengn ikhlasnya buat muka macam tak da air muka nak tolong lagi. rasa bersalah la ler.jatuhkan kuih orang sebab salah aku lah yang tak reti buat kuih.kuikuikui.




and bukan tu jer epic story yang aku buat. thiz iz my FIRST DAY okay!
and tak pernah sentuh pon mesin cashier yang tiba-tiba keluar duit tu. and aku tak reti guna benda tu.
so, dengan jakunnya bertanya kepada senior yang aku panggil kak wa even dia sama umur dengan aku,
salah kak wa lah tak inform aku awal-awal dia sama umur dengan aku.
nah, terus terlekat panggil kak wa.haha.


bila customer datang. aku dengan selambanya panggil lah kak wa tolong-tolong kat tempat cashier and aku jadi observer.tapi bestler bila dapat guna mesin cashier. feeling dia macam cashier la.tekan butang tu bunyi-bunyi.tekan butang tu tiba-tiba otomatik keluar tempat letak duit.


oh! noob and jakunnya saya. tapi bila tersilap tekan. mula ler gelabah tak tentu hala panggil kak wa.
jadi satu hari ni, mesin cashier yang aku panggil tu aku conquer.ahah!
tapi bila dah nampak customer ramai giler. berpeluh sakan ler jugak. and aku pon pass mesin cashier kesayangan pada senior yang lagi cekap menekan butang-butang. harharhar.


yang tak bestnya aku nak cerita, berdiri lama giler. year, i start masuk kerja kol 8 pagi and habis time 5.30 petang, CAN U IMAGINE HOW LONG I HAVE TO STAND CLOSELY WITH MY MR CASHIER.
and bila tersilap ambil roti.mula lah kena marah dengan tokey.hehe


tapi memandangkan aku ada ilmu kebal. time kena marah boleh lagi senyum-senyum. macam aku kena marah dengan cikgu drive aku dulu-dulu. sebab aku tak rasa dorang marah aku. aku dengar macam dorang bagi nasihat je.




and, aku teringat kenangan aku and kawan group aku kena marah dengan lecturer bel pasal term paper. entah ler, aku tak rasa apa-apa bila kena marah. even malu pon. i dunno. bila aku dengar madam marah, macam aku dengar madam tengah bagi nasihat, walaupon lepas kena marah. kitorang mula la soksek pasal term paper. ada orang cakap time madam marah, satu dewan lecture bel dengar and orang pon dok pandang-pandang. ek? aku tak perasan pon orang dok pandang-pandang.hehe.


tu tak bermakna yang aku ni jenis sombong tak boleh terima nasihat. no. cuma maybe aku pernah kena lagi teruk dari tu kot masa zaman sekolah dulu-dulu. jadi tahap kesabaran dah makin menebal. entahla,


bila dah jam 5.30 tu, heppppppppy lerrrr. tapi nak tunggu taxi satu hal. memandangkan kaki aku dah lenguh. so, dengan menggadaikan keayuan, kesopanan aku, *tahap keperasaan yang tinggi.
aku dengan rela hatinya tanpa segan silu bercangkung di tepi jalan dengan dua orang kawan aku sambil buat muka tak da perasaan walaupon aku perasan kereta dok vrooom vroooom depan aku. ada saya kisah!


okay. nie entry peribadi.sekadar nak cerita pengalaman sendiri. gambar? ehh. malas ler pulak rasa nak upload dari fon gambar muka keletihan dengan beg merah terchenta.


okay.salam.uhibbuki fillah.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
This is a personal blog and everything written on this blog, based on own and personal thought.

The owner of this blog did not responsible for any comments that made in the comment sections. The owner is only responsible by his name as written by the sections.

This web blog does not store any file on its server. All movies, software, form of files, pictures and any type of graphic forms that are posted on this blog are indexed from other sites and they are just for personal purpose only.

For download-able form of files/software/etc, it's just for demo and must be deleted within 24 hours. You are agreed with this term as clicking the download button.

Any pictures, videos and graphic forms, are not copyrighted as the date taken from the search engines. As if its copyrighted, all credit goes to the owner and I did not own the copyrights. All of the graphic forms are linked with the original source. All of those pictures, videos and graphic forms are not for any commercial use, I gain nothing for those forms of files.