Friday, October 21, 2011

I WANT TO HOLD BACK MY LIFE

Assalamualaikum...


pernah tak korang terfikir, life korang sekarang ni banyak sangat berkait dengan manusia sekeliling korang.
contohnya, korang ambil medik untuk kepuasan hati mak ayah korang wlaupon korang tak ada willing pon ke arah tu. ada yang sanggup korbankan maruah diri demi kepuasan nafsu. macam-macam lah. 


kalau kita tak mampu menggembirakan hidup orang lain, janganlah kita menyusahkan hidup mereka


sebenarnya benda yang aku nak bagitau nie simple jer. please. jom kita sama-sama amik step utuk hold back apa yang kita tak sempat nak buat sebelum ni. sepanjang aku tengah bercuti sem ni.. aku sering terfikir, kebanyakan masa dalam hidup aku, aku selalu spendkan untuk orang lain. sampai satu saat aku tak rasa hidup aku ni macam aku yang punya. aku hidup untuk orang lain.


tapi kan.... bila aku fikir-fikir lagi.


fikir dan fikir dan fikir.........................


apa tujuan kita hidup sebenarnya. semata-mata nak penuhkan kepuasan hati orang lain or apa kah..?


tapi, sememangnya tujuan penciptaan kita ni pon sebagai hamba kepada Yang Maha Esa. jadi dalam kita tengah pulun habis-habisan memeuhi kepuasan hati orang lain, kawan-kawan korang, pakwe makwe korang.
kenapa korang tak ambil kesempatan ni untuk hold back life yang kita tak perasan pon kewujudannya. spendkan utuk Yang Maha Esa langsung tak akan meyebabkan hidup korang rugi.


then, korang  pon kadang-kadang kena fikir. kita tak selalu mampu puaskan hati semua orang. jadi, instead untuk itu... kenapa tak penuhi impian korang. 


sekadar pendapat aku di pagi hari. mugkin korang ada pandangan  dan prinsip sendiri. chill.


aku tak nak jadi boneka kepada kehidupan yang direka manusia


salam.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
This is a personal blog and everything written on this blog, based on own and personal thought.

The owner of this blog did not responsible for any comments that made in the comment sections. The owner is only responsible by his name as written by the sections.

This web blog does not store any file on its server. All movies, software, form of files, pictures and any type of graphic forms that are posted on this blog are indexed from other sites and they are just for personal purpose only.

For download-able form of files/software/etc, it's just for demo and must be deleted within 24 hours. You are agreed with this term as clicking the download button.

Any pictures, videos and graphic forms, are not copyrighted as the date taken from the search engines. As if its copyrighted, all credit goes to the owner and I did not own the copyrights. All of the graphic forms are linked with the original source. All of those pictures, videos and graphic forms are not for any commercial use, I gain nothing for those forms of files.