Tuesday, July 19, 2011

PART 1 : BUNUH DIRI DAN BUNUH ORANG

Assalamualaikum...


hye kawan-kawan yang tension dengan homework or assignment berlambak. or kerja yang bertangguh yang lama tak buat. heh. aku pon..


oh my, aku kat sini bukan nak cerita pasal aku yang bunuh diri and nak bunuh orang.nauzubillah... minta dijauhkan. dah, apa pasal aku buat tajuk nie.haih... e'eeh. aku baru perasan. asal tang ada orang stress sampai dia nak bunuh diri. dia bagitau aku. nak bunuh orang pon cakap. hermm. kat sini aku nak share beberapa pengalaman aku mendengar kisah orang nak bunuh diri or nak bunuh orang. atas satu sebab. TENSION! 


first time dengar kisah orang nak bunuh diri. seram la. gua rasa macam nak tutup telinga jer dengar.heh. tapi sebab aku suka dengar masalah orang, and suka dengar pengalaman orang. so, aku relakan diri aku dengan pura-pura tough and open minded. so, aku dengar jer. macam pengalaman aku dengar masalah orang bercinta. yang tu lagi oke kot. sebab kalau putus, boleh cari lain pulak. macam tak biasa. heh. * apa punya nasihat ni.




oke nie kisah pertama. aku jumpa sorang budak nie. muda dari aku. nak aku bagi nama tak sebenar. boleh jer. *aku pon tak ingat apa nama budak tu. okelah, siti saleha. cun tak nama aku bagi. siti saleha ni bagitau lah aku. dia kata dia tak suka hidup di asrama. so, aku tanya la sebab apa beb tak suka hidup asrama. kawan-kawan ramai kan. siti saleha pon bagitau lah aku yang kawan baik dia start menjauhkan diri dari dia after dah jumpa kawan baru. then, dia pon bagitau sikap selfish kawan-kawan asrama yang selalu pulaukan dia. sebab tak tahan sangat dengan perangai kawan-kawan. dia decide nak pindah dorm. aku pon cakaplah, okelah kalau pindah dorm tu dapat selesaikan masalah. boleh la dia dapat kawan baru kat sana kan. tup, tup.. dia pulak cakap. kat dorm baru pon tak best. sebab kawan-kawan dorm macam pelik asal tiba-tiba dia pindah.lagipon kawan-kawan dorm baru siti saleha ni pon pernah dengar konflik siti saleha dengan kawan-kawan dorm lama... 


so, dia pon nangis-nangis. and bagitau kan bagus kalau dia mati. aku pon pikir, apa kejadahnya nak mati lor. tak kan sebab kawan-kawan nak mati. then, siti saleha ni pon sambung balik. pernah banyak kali terlintas dalam hati and fikiran nak bunUh diri. and, dia pernah try nak bunuh diri. tapi, sebab dalam hati siti saleha ni still ada iman and dia pon tahu kesan buruk dunia akhirat kalau bunuh diri. so, plan dia tak berapa nak menjadi. tapi, siti saleha ni cakap. tak tau la berapa lama dia boleh tahan sekat diri dia daripada bunuh diri..... wooo.lupa nak bagitau.jangan main-main beb dengan orang macam nie. tension dia pon result gempak. aku yang dengar nie pon terkedu. kalah orang yang tak berapa nak tension or tak nak bunuh diri. *terasa~~~




okelah. aku tersangat memahami bahawa kadang-kadang kita susah nak baca tulisan yang panjang. so, sebab tu aku buat part. *ada orang nak baca ke blog nie?


salam sayang. konklusi tu tunggu last part.kalau harry potter ada part 1 and part 2. aku pon nak buat jugak.hehe.


uhibbuki fillah.

1 comment:

fasharina said...

ish3....lambat lagi ker part 2...nk bacer nihh..x sabor katenyer..bhaya tuh...sbb kawan nk bunh diri ....salah di sisi islam tuh...agak2 bile nk tulis part 2...cepat rr sket...hahahah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
This is a personal blog and everything written on this blog, based on own and personal thought.

The owner of this blog did not responsible for any comments that made in the comment sections. The owner is only responsible by his name as written by the sections.

This web blog does not store any file on its server. All movies, software, form of files, pictures and any type of graphic forms that are posted on this blog are indexed from other sites and they are just for personal purpose only.

For download-able form of files/software/etc, it's just for demo and must be deleted within 24 hours. You are agreed with this term as clicking the download button.

Any pictures, videos and graphic forms, are not copyrighted as the date taken from the search engines. As if its copyrighted, all credit goes to the owner and I did not own the copyrights. All of the graphic forms are linked with the original source. All of those pictures, videos and graphic forms are not for any commercial use, I gain nothing for those forms of files.