Saturday, June 18, 2011

BENARKAH SAYA LAYAK...?

Assalamualaikum...


semalam punya semalam punya hari, lepas jer solat subuh and buat ape benda yang patut sebelum pergi kuliah..
tuttt, tutttt....... phone aku pon vibrate(silent mode).


then, aku baca lah mesej apa yang aku dapat pepagi hari tu..... and tersangat-sangat terkejut.
dari situ aku mula terfikir. aku ni layak ke untuk menjadi seperti yang tertera dalam mesej tu.
jadi apa...?????


buat masa sekarang aku tak bersedia untuk beritahu.(ada ke orang nak tahu).. seriously. aku nie orang biasa yang suka berceloteh, buat benda yang tak patut. and aku pon antara manusia yang pernah buat silap besar dalam hidup aku. tapi di UITM nie. aku ambil keputusan nak hilangkan semua memori pasal kerja yang 'tak baik' yang aku pernah buat dulu-dulu.


yeah, aku apply untuk 'benda' tu. aku juga berharap aku terpilih untuk ;benda' tu. bila dah terpilih..... aku rasa oke,,, ramai giler yang lagi baik dari aku. asal sekolah yang memang dah terbukti mendidik ke arah tu. sedangkan aku dari aliran sains. and pengakuan secara jujur. sejak dari kecil sampai ke kurang muda nie. aku bukanlah pelajar sekolah agama. and tak pernah dididik dengan aliran tu.


tapi. alhamdulillah. aku ada mak ayah, arwah atuk nenek aku. yang memang ada basic agama yang kuat ke arah benda tu. kakak aku yang dulu lagi rock and roll dari aku dulu pon. dah berubah jadi baik giler......
and dia pon banyak bagi nasihat and kadang-kadang suka merepek and marah. tapi bagi aku nasihat maka yah aku,kakak aku, orang sekeliling aku, kawan aku.... aku terima dengan sepenuh hati...


aku teramat-amat beruntung sebab ada kawan yang mampu bantu aku, bimbing aku, untuk tak terlepas dari pegangan 'tali' yang aku rasa tanpa makhluk-makhluk Allah ni, tali yang pegang aku ni akan cepat putus.




bak kata pepatah orang sekeliling aku, " duduk di bandar ni culture shock. kat UITM lagilah. dah la boleh pakai macam-macam. belajar agama pon kurang. dah la banyak kes anak luar nikah la, GRO lah. banyak dikaitakan dengan budak UITM. rosak-rosak bila masuk UITM".................. (apa kejadahnya)


 kawan aku dari imtiaz pernah bagitau, kawan-kawan dia yang dapat tau dia study di uitm, pernah kata ayat yang lebih kurang macam ayat yang aku tulis tu....


tapi,kat sini.sebagai budak yang tak pernah dapt didikan sekolah agama and dah rasa liku-liku kehidupan sosial..... sebenarnya, semua benda tu atas diri masing-masing. kalau korang ada imam dan jati diri yang kuat, insyaAllah takdenya korang terpengaruh dengan benda-benda yang tak baik..


jadilah benih yang baik.... dicampak di mana-mana pon, tetap tumbuh dengan eloknya........ :D









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
This is a personal blog and everything written on this blog, based on own and personal thought.

The owner of this blog did not responsible for any comments that made in the comment sections. The owner is only responsible by his name as written by the sections.

This web blog does not store any file on its server. All movies, software, form of files, pictures and any type of graphic forms that are posted on this blog are indexed from other sites and they are just for personal purpose only.

For download-able form of files/software/etc, it's just for demo and must be deleted within 24 hours. You are agreed with this term as clicking the download button.

Any pictures, videos and graphic forms, are not copyrighted as the date taken from the search engines. As if its copyrighted, all credit goes to the owner and I did not own the copyrights. All of the graphic forms are linked with the original source. All of those pictures, videos and graphic forms are not for any commercial use, I gain nothing for those forms of files.